måndag, april 23, 2007

Drömmen som blev sann!

Djungeltrumman har redan börjat ljuda. ”Drömmar i carbon, förverkligade igår. Cykelmupp får till sist uppleva äkta kärlek!” Jag kan bara bekräfta de rykten som spridits. Igår kväll klockan 22.00 var de sista delarna monterade på mitt röda fullblod och jungfrufärden avgick. Några varv runt kvarteret blev det bara eftersom jag inte ville besudla min vackra springare med en massa hemska lampor eller annat skräp! Naturligtvis var jag iförd full cykelmundering. Även en så kort tur måste genomföras med stil. Vilken fantastisk känsla det var. Jag kan faktiskt känna hur lätt cykeln är när jag sitter på den. Vissa muppar i min närhet har menat att det är ”motorn” som är det viktigaste och inte cykeln (måhända har Anette ändrat sig efter igår?). Oj, oj, oj… så fel man kan ha. Så fint den rullar, så distinkt den växlar, så snällt den svarar när jag trycker på lite extra på pedalerna. Så mycket roligare det ska bli att trimma motorn nu!

Jag vill passa på att tacka min gode vän och förste meckar-mupp Simon för all hjälp med cykelbygget. Det hade aldrig gått utan dig. Tusen tack!

Det var dock inte en helt problemfri sista byggardag även om jag tycker att det som regel flöt på väldigt bra. Mest bryderi hade vi med framväxeln, som bara var tvungen att ta i någonstans hela tiden. Marginalerna är väldigt små ibland! Men ibland har man bara inte skruvat fast saker tillräckligt hårt.

Livet är underbart!

3 kommentarer:

Anette Kiss sa...

Full cykelmundering? Tänk efter nu! Vad var det som saknades, som gjorde att du inte kunde utnyttja benen maximalt? Eller du kanske ska sätta korgar på underverket?

Hon förtjänar faktiskt full cykelmundering på riktigt - eller hur?

Jesper Sundewall sa...

Jag hörde talas om att turen skedde utan ändamålsenliga skor. Hoppas Jonas hade vett nog att sätta bubbelplast rund Keo Carbon i alla fall - så de inte besudlades av gamla svettiga gymnastikskor.

Jonas Sundewall sa...

Tråkigt att såkallade vänner ska klanka ner på detaljer! Tycker mig skönja ett visst mått av avundsjuka och missunnsamhet...

Jesper som inte tycker att det är ok att laga mat klockan 21 på kvällen, tycker tydligen att jag skulle ha bytt klossar på skorna vi 22 snåret på söndagen!

Anette... jag vet inte ens var jag ska börja! Du är ju knappast en fanatiker när det kommer till utrustningsdetaljer!

Era inlägg däremot var superbra, perfekta och helt felfria! Som vanligt ;-)