onsdag, maj 27, 2009

Veckans träning

Jag har kommit av mig lite med att rapportera tränandet. En anledning har varit att jag tränade dåligt i ett par veckor och det är aldrig kul att prata om det. Men nu så har det blivit bättre igen och jag ser fram emot Solleröslakt om en knapp månad.

Förra veckan han jag med smått löjliga 3 löprundor. Det är ju inte direkt där fokus skall ligga - men vädret var snudd på opti för att springa och det är bra för motivationen att inte träna cykel hela tiden. Så funkar jag och istället för att förneka det så försöker jag bejaka det. Ibland.

Nåja.

Måndag: Spinning. Körde tre stycken 8 minutare på tröskelpuls med 4 minuters vila. Under varje viloperiod klämde jag in en 40 sekundare all out. Sen avslutade jag med några maxspurter. Bra pass, om än lite kort. Så jag körde lite i gymmet också.
Tisdag: Fartpass med Valhall. Blir som det blir och som man gör det, men fort går det. Oftast. Dock inte alls lika hårt som förra veckan eftersom elitgänget körde för sig.
Onsdag: Intervaller Gärdet. Upplägg beroende på hur många som kommer. Men antagligen lite attack och jakt.
Torsdag: Oklart
Fredag: Vila
Lördag: Intervaller på FRA-varvet med klubben.
Söndag: Vila eller löpning

4 kommentarer:

Alex G sa...

vad är FRA-Varvet?!

Jesper Sundewall sa...

En slinga om typ 4 kilometer vid Försvarets Radioanstalt på Ekerö. Perfekt för 6 minuter av mjölksyra på vägar med lite bilar nära stan.

Alex G sa...

Drar ni hela varvet per förning då eller?

Jesper Sundewall sa...

Oftast inte utan vi kör det som lagtempo där man drar kanske 30 sekunder per skalle. men allt beror ju på hur många man är och vad syftet är med träningen.