torsdag, maj 28, 2009

Gårdagens intervaller

I går var tid för träning knapp men jag fick ändå 1,25 timmar som inkluderade lite intervaller på Gärdet i underbart försommarväder. Martin och jag var där först och när Göran x 2 var sena surade jag till lite. Så när vi väl såg att de var på väg så stack vi iväg för att tvinga dem att jaga. Roligt skämt tyckte jag då, men det kanske inte var så schysst att dra upp dem på max när de stressat genom trafiken för att hinna.

Nåja, sen fick vi till några bra varv av attack med följande jakt. När man kom ikapp utbrytaren var det fritt stötande som gällde och det blev enormt utslagsgivande i den hårda motvinden på väg tillbaka mot Berwaldhallen. Jag har nog aldrig cyklat i sådan motvind på Gärdet förut. Slet som ett djur för att få upp hastighetsmätaren över 30 kilometer i timmen.

Summa summarum - det räckte gott och väl med 45 minuters hårdkörning för att bli trött.

1 kommentar:

Anonym sa...

som sagt just då inte kul, men nu fktiskt ganska kul skämt :-)
/
G