måndag, maj 11, 2009

Dagens intervaller

Har haft en period av motivationsbrist. I alla fall när det gäller träning. Att tävla har kännts lättare och tur var väl då att det har varit en del tävlingar så jag trots allt fått träna.

Idag är det ont om tid så jag bestämde mig därför att klämma in lite lunchintervaller på testcykeln. Det var med tungt huvud jag satte mig och började trampa. Inte alls sugen. Inte alls. Rent osugen faktiskt. Men jag gjorde det.

Körde 30/60 intervaller. Dagens inspiration stod Öijer för som idag hetsar att testa gränser när vi tränar. Jag brukar inte ha problem med detta, men idag behövade jag höra någon annans ord i huvudet för att orka. Så jag körde hårt. Första 10 på 425 watt, sista 10 på 440 watt. Det är nog faktiskt hårdast hitills i år.

Sista så laddade jag upp till 450 watt med målet att köra så länge jag orkade. Och på motionscykel så är det tills displayen säger "your workout has been paused" som den säger när kadensen går ner för lågt. Det hände efter 1.01. Exakt.

Inga kommentarer: