söndag, maj 24, 2009

Mer regn


Efter att ha bytt ut gårdagens Eslövs Gran Fondo i regn och blåst mot en härlig eftermiddagsrunda med solen i ryggen, utspelade sig samma väderscenario idag. Skillnaden var bara att den här gången hade jag inte vett nog att vänta ut regnet till förmån för solen. Tre timmars distanspass med CK FitForFight.se + regn stod på schemat och två punkteringar hann vi med också.

Det som slog mig under rundan är att jag har en förmåga att bli riktigt varm. Regnjackan åkte på först under punktering nummer två och den åkte av ganska snabbt igen efter att jag hade hunnit få upp värmen, samt att regnet avtagit något. Det är rätt jobbigt att vara så varm av sig. Det innebär att jag inte tål vindtäta plagg så bra. En annan blir liksom överhettad, samtidigt som jag gärna hade haft något för axlarna. Om ni ser någon helt stillös person cykla omkring med en liten bolero som inte ens går ner över bröstet, utan bara täcker axlar och överarmar, så skulle det kunna vara jag som har gett upp kampen mot min kropps värmezoner och börjat klä mig efter temperaturfördelningen.

Inga kommentarer: