torsdag, maj 21, 2009

Om gott bemötande och lite reklam

Team Solde
Jag har nämnt det förut. De är förtjusande och jag är totalt bortkollrad. Förutom att onsdagsspurten är ett roligt koncept lyckas de med att skapa en härlig stämning och jag känner mig välkommen när jag dyker upp, vilket jag tror att de flesta gör. Kaffebar eller onsdagsspurt - De lyckas med det mesta.

Maloja
De dyker upp lite här och var, som på cykelklubben.se's träningsläger och på mässan under Svenska Cykeldagarna, men sedan en tid tillbaka finns Malojas Showroom strax utanför Ängelholm. När jag än har stött på dem har det slutat med något inköp som jag är mycket nöjd med. Förutom att kläderna är snygga med ett designtänkande och en kvalitet som förpassar Maloja till ett av mina favoritmärken, så är det roligt att träffa dem varje gång. Där finns känslan av att komma till goda vänner med bra smak, som kan hjälpa och guida en genom sortimentet. Det är ett nöje att rekommendera dem och butiken är väl värd ett eller flera besök.

Happydays
Redan från början när jag kontaktade dem med frågor om cykelförvaring på hotellet noterade jag vilken trevlig kundservice de hade. På nolltid hade de ringt hotellet och tillbaka till mig. När bokningsbekräftelsen kom stod det på den att hotellet bekräftat att det fanns möjlighet att låsa in cykeln i ett speciellt förvaringsrum. Jag blev däremot något irriterad när de senare ringde och berättade att hotellet hade dubbelbokat rummen och att de, Happydays nu kunde erbjuda mig att tidigarelägga resan en dag eller kunde jag få tillbringa sista natten på ett lite finare hotell i Strasbourg. Rätt tydligt förklarade jag att just dagen innan och dagen efter passerade Tour de France staden och då hade jag inte lust att befinna mig varken på väg tillbaka till Sverige eller i en stad 6 mil därifrån. Jag bad dem lösa problemet och det tog några dagar, men sedan ringde de och förklarade att vår ursprungliga bekräftelse fortfarande gällde. Hotellet hade ordnat det på något sätt. Genom hela den här händelsekedjan har jag pratat med olika personer på deras servicekontor och genomgående har det känts att alla har en känsla för service och att bemöta kunder. Extra plus får de för det brev som kom några dagar senare från servicechefen, där han återigen bekräftar vår bokning och avslutar med "Vi önsker jer en god tur till Colmar med mange cykeloplevelser." Det här gör att deras förtroendekapital är återuppbyggt. Nu återstår resan och den kan bli så bra, så bra.

Inga kommentarer: