måndag, maj 11, 2009

Livet förändras

För drygt ett år sedan satt jag i bilen tillsammans med MO och Göran. Vi var på väg från Hammarö och jag var euforisk för det hade gått över förväntan på tävlingen. Det talades om ditt och om datt. Bland annat om relationer. Jag var då singel sen 1,5 år och orerade friskt om hur låg sannolikheten var för att jag skulle träffa någon just då. Jag var ju inne i slutspurten av mitt doktorerande och blev mer och mer introvert för varje dag som gick.

5 dagar senare träffade jag Sara. Och nu är jag sambo och på väg att flytta med henne till Tadjikistan. Igår var det exakt ett år sedan vi träffades för första gången och det firades som sig bör. Det blev en helkväll i Cadier-baren på Grand Hotell där vi drack champagne och åt tonfisktartar, hummer, sashimi och sveriges garanterat dyraste räkmacka.

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Det kan bli så mycket bättre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
/
G

mo sa...

Trevligt!

Men, frågan är: Har du fortsatt din intrverta bana efter den dagen eller vände det? För du är ju, som bekant, inte färdigdoktorerad än.

Roadrunner sa...

Grattis!

Hoppas allt var gott, det lät då nice :-P

Jesper Sundewall sa...

Tack för det!

MO: Visst är jag det. Även om mitt blotta svar nästan diskvalificerar mig frånatt vara totalt introvert.

Peter: Gott är bara förnamnet. Bättre ställe för en romantisk tet a tete a tete finns knappast.

Anette Kiss sa...

Jag vet inte om jag vågar skriva det här, men "tet a tete a tete". Det var alltså tre huvuden inblandade under middagen eller???

Å förresten - Grattis till ettårsdagen så här i efterskott. Det är ett väldigt trevligt inlägg även om det inte är så cykelrelaterat *host, host*

http://jespersundewall.blogspot.com/2008/05/lundaloppet-2008.html

Jesper Sundewall sa...
Vad fan, jag trodden den här bloggen handlade om cykel. Besviken...

6:32 em