fredag, maj 01, 2009

Sjukt förberedd.

Ok, jag har tränat strukturerat hela vintern. Kört intervaller och mätt watt. Sånt är roligt och jag gör det med glädje.

Men nu var ju cykel en materialsport också. Darn.

Saker jag inte gjort inför helgen (men kanske borde ha):

Fixat kolfiberbromsgummina som blivit skålformade av mina retrofälgar.
Optimerat sittställningen på tempocykeln.
Limmat tempotuberna fint och ordentligt (gjorde det istället panikartat igår vid 23-tiden).
Ställt in framväxeln på racern som inte alls fungerar som den ska.

Och så vidare

Jag har haft flera tillfällen att göra detta men det är bara så tråkigt att det aldrig blir av. Inte heller inför denna tävlingshelg. Nu känns det som jag är dåligt förberedd, men å andra sidan har jag inte gjort allt ordentligt och i god tid inför någon tävlingshelg så här långt.

Off to Hammer Island

5 kommentarer:

Joachim sa...

Jag limmade mina reservtuber 01.30 inatt... Vi har tid på oss att skruva och muttra idag, jag är ganska förberedd så vi fixar det! Tror jag.

mo sa...

Inte för att vara värst men ... jag gör det nu. Fast då ska ju vi inte öka förr än om en timme.

Jögga sa...

Men jisses.... några minuters jobb och du drar ut på det? Vet iofs en kille som i detta nu bygger klart sin tempohoj, men det beror mest på att prylarna inte kom förrns igår...

Lycka till!

Anonym sa...

Men då har du ju nåt att skylla på om det mot förmodan går lite tungt....;o)

Hur blev det med lag till Skandis, har ni fullt eller kan man sno åt sig en plats?

Jesper Sundewall sa...

Anonym: Hör av dig per mail så kan vi diskutera ev lag på skandis. Skriv gärna vad du heter.
jespersundewall (at) hotmail.com