fredag, maj 29, 2009

Lunch med cykelinlsag

Idag var jag nere på stan och åt lunch med A på Sturehof. Vi försöker träffas ibland och äta lunch på lite lyxigare ställen. Vardagslyx liksom.

Som vanligt talade vi om konsumtion. Det är väldigt bra att ha vänner som har en extremt okritisk hållning till att göra av med pengar. Man blir stimulerad i sitt köpvansinne och det är alltid angenämt.

Hur som helst. A frågade om jag planerade några inköp och jag fick skamset erkänna att det gör jag inte. Jag har inga som helst inköpsplaner, ens när det gäller cykel. Förutom att jag skall köpa en MTB - men det beslutet tog jag för så länge sedan att det nästan är presikberat. Annars handlar det mest om att göra sig av med grejer inför flytten.

Jag kan tro att det i juli kommer att se annorlunda ut, för jag måste tänka mig för ordentligt inför flytten om vad som jag måste ta med. Jag kan i princip räkna med att inte något finns så att tillgå på plats jag måste ha ett lager av däck, slangar och andra slitdelar som jag kan montera på i händelse av olyckor.

Kanske borde jag göra en lista.

Inga kommentarer: