söndag, maj 17, 2009

Ha det så bra

Vinkade igår av vänner, som nu är på väg ned till Italien. Notera det förutseende plagget Skins Travel & Recovery. Det är vad jag ska ha på väg ned till Pyrenéerna så småningom.

Jag hade gärna följt med, men istället upptäckte jag ett trevligt fikaställe i Helsingborg, Koppi Kaffe & Rosteri. Trevlig personal, gott kaffe och så den här skönheten.

Såg en Campagnolokeps för övrigt och så drack jag en espresso med en av de syrligaste crema jag smakat. Det går att få mycket god java hemma i Skåne också. Så istället för att ge mig ut i världen efter goda bönor, såg jag till att få några med mig hem. Nyfiken på hur det kommer att smaka.

En liten uppdatering några minuter senare. Det smakade inte oväntat bättre hos Koppi, men bra ändå och så tänkte jag på att maskinen bör servas. Varför kan inte kaffemaskiner och cyklar hålla sig i oklanderligt skick hela tiden oavsett hur, var och hur mycket de används?

6 kommentarer:

Jögga sa...

Hmmm, vad har du för skojig kaffemaskin??? Min gamla kaffe/espressobryggare är från -90 och än är den inte servad, iofs inte hårt använd...

Anette Kiss sa...

En helautomatisk, så jag bör kalka av den och byta filter lite då och då. Gissa vad som är slut hemma nu...

Jögga sa...

Haha, ja men så är det ju alltid...
Fast... ist. för att serva bryggaren, kan du kanske byta kassett ;-)

Anette Kiss sa...

Du! Kassetten på cykeln är bytt nu och bergskassetten är rengjord och fin, men tror du inte att jag saknade en tyngre växel i alla fall idag?

Jögga sa...

Äntligen!;-) Vilket lyxigt problem... att behöva tyngre utväxling är inte nåt jag har problem med, snarare är det så att jag behöver bättre krut i låren:-))
En 56:a fram kanske?

Anette sa...

Du vet när Petter sätter igång att trampa i nedförsbackar sitter jag där och vispar med benen för fullt, samtidigt som jag ser honom avlägsna sig. Då vill jag ha en tyngre växel. Den trevliga nyheten är att jag inte saknade någon lättare. Annars har jag haft rundor när jag letar växlar både uppåt och nedåt.
"Va! Är de redan slut?" ;-)