söndag, maj 17, 2009

Skönhet i vardagen

Det blev en vacker runda idag. Lite Ringsjöar, lite Söderåsen, ja lite av varje helt enkelt. Maskrosorna hade gett upp kampen mot rapsen om vem som kan skapa gulast fält, för att istället lämna marken och fylla luften. Jag brukar svälja en och annan insekt. Idag var maskrosfallskärmarna de som överlägset upptog den största andelen av den flygande dieten. Ni vet den som man helst klarar sig utan.

Vi fikade på Flinckmans Café, som har en uteservering med en milsvid utsikt. Vi befann oss i Sireköpinge i höjd med Landskrona (nordost om) och såg bron och torson skymta i fjärran bortom de rapsgula fälten. Gissa vad jag fotade.

2 kommentarer:

Jögga sa...

Enda fördelen med den luftburna maten är väl att man sparar på energibarerna;-). Fick min beskärda del idag... Urrrk!

Anette Kiss sa...

Energivärdet i maskrosfluff är nog begränsat och kittlar i halsen gör det också. Med det sagt påstår jag inte att jag gillar insekter heller. Å andra sidan har jag för mig att jag hört att insekter är en bra proteinkälla ;-)