onsdag, december 16, 2009

Träningsdamp

Även när jag är sjuk tenderar jag till att bli rastlös. Sara säger åt mig att ta det lugnt, jag håller med. Sen sitter jag där och hoppar med benen och undrar om man bara kan göra något litet. Kanske ta en promenad, städa lite hemma, bara fixa lite. Flera känner säkert igen sig. Solkar diagnos: Träningsdamp

Det lustiga är ju inte fenomenet i sig utan som sagt att det håller i sig även under sjukdomsepisoder. Jag hostar som en lungsjuk och snörvlar som Thomas Wassberg på en femmil - men i övrigt mår jag bra. Och då har jag så infernaliskt svårt att ta det lugnt.

Så idag skall jag:

Tvätta cyklarna innan vi åker hem i morgon
Gå på säkerhetsgenomgång på ambassaden så vi vet vad vi skall göra om det blir jordbävning (alltså en riktig jordbävning, inte såna där småskalv som vi har en gång i månaden).
Handla fler julklappar (man kan hålla nere budgeten här)
Kanske rulla lite på cykeln - bara för att det är länge tills vi ses
Lämna bort katten till kattvakten

Total vilodag som ni hör.

Träningen under julledigt kommer uteslutande bestå av löpning och styrketräning, kanske ett spinningpass någonstans om det hinns med. Foten känns bra och jag hoppas efter jul vara igång med löpträningen som vanligt.

2 kommentarer:

Joachim sa...

Skulle inte du packa??

Jesper Sundewall sa...

Just, ja visste att jag hade glömt något;)

Fast jag blev nästan klar redan igår. Kors i taket.