söndag, december 13, 2009

Förkylning i stallet

Jag kände det lite krypandes i fredags och igår slog det till - dock av mild kraft. Lite lite feber, lite lite halsont, lite lite allmänt seg. Så Jonas kunde vara lugn, det blev inte en endast löprunda.

Det känns dock skönt att jag kan springa igen och hoppas att jag kan klara av några 2-kilometersrundor denna vecka också för att sen kunna springa lite längre med lillebror över julhelgen. Marathonplanerna fick sig ju ett ordentligt avbräck. Jag hade tänkt att vara igång och träna på 3-timmars programmet från och med denna vecka, men nu är jag nöjd om jag kan komma igång med det i mitten av januari. Ja ja, det ger mig fyra och en halv månad att bli löpare på elitmotionärsnivå. Samtidigt som jag tränar cykel. Hur svårt kan det vara.

Inga kommentarer: