torsdag, december 10, 2009

Paneer-koma

Har precis tryckt i mig för mycket Paneer för mitt eget bästa. Paneer är som vi alla vet en indisk färskost som man gör lätt som en plätt av tjock-mjölk och citron. Fascinerande upplevelse att se hur ostmassan skiljs från vattnet (vassle och löpe eller vad de finare namnen nu är) och blir till en liten kletig klump.

Hur som helst. Jag gjorde den inte själv idag utan köpte hos den lokala indiska restaurangen. Det tillsammans med saffranris, chicken tikka masala och naan gör att jag nu känner att jag måste köra distanspass i morgon. Oljan fullkomligen rinner ut genom öronen. Greasy.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ha!
Indiskt till lunch 3dgr i veckan....naan med grytsåsen är så sjukt gott att jag varje gång överväger att släppa taget och bli fet.. ;-)

Jesper Sundewall sa...

Mmmm och hur kan den där jäkla osten, som egentligen bara är mjölk, vara så god när man geggar ner den i en curry?

Mjölk ger starka ben!