tisdag, september 25, 2007

Pumparnas pump

Pumpen är viktig för en cyklist. Särskilt när man kör på tubdäck eftersom de tappar luft så fasligt fort.

Sålunda behöver man en bra pump och jag vet ingen bättre än en Rennkompressor. Sug på namnet bara. Det låter ju precis sådär brutalt som namnet på en pump bör låta.

Med en Rennkompressor kommer du aldrig ha problem att få i 14 bar i tubdäcken. Det går som geschwinnt. Och när jag nu får mina nya snabba racinghjul ja då kommer det bli ett fasligt pumpande.

Nu finns Rennkompressor i en jubileumsversion - in på bike24 och beställ en du också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

He-he, "Rennkompresser" & "Geschwinnt",ha-ha det var ju riktigt roligt! Es ist unser in der luft, som tysken säger,he-he-fniss

Anette Kiss sa...

Jag har kastat lystna blickar på dem innan. Det kanske är dags att slå till nu när det finns i "retrostyled limited edition".

Anonym sa...

14 bar? Inte att rekommendera, det ökar bara punkteringsrisken, jag vet själv av erfarenhet! 9, max 10 är att rekommendera. Själv har jag köpt min på Biltema för en hundring och då har den dessutom klockan satt högre upp vilket är ett krav för en veteran med taskig syn...:-)

Jesper Sundewall sa...

Anonym: det må öka punkteringsrisken men det minskar också vägmotståndet. Och när jag cyklar tempo ja då är det senare högprioriterat...
Biltema i all ära, de har massa bra saker, men de har ingen Rennkompressor.