tisdag, juli 28, 2009

Yes, jag tränar också

Körde mitt första strukturerade cykelpass sen Sollerön igår. Det kändes både bra och dåligt. Bra var att jag trots vilan och för lite träning körde varvet runt Gärdet snabbare än vad jag nog någonsin tidigare gjort när jag kört ensam. Över 40 i snitt är en klart godkänd fart som ensamåkare. Pulsen svarade bättre än på länge och jag lyckades riktigt steka mig själv.

Lärdomar av detta? Hmm, börjar undra om jag kanske trots allt gått runt och varit lite nedtränad hela våren. Måste räkna hur många intervall pass jag körde jan-maj egentligen - men många var det. Och det i samband med jobb stress etc kanske var för tufft.

1 kommentar:

Joachim sa...

Learning by doing...
Sagt av han som i princip tränar varannan vecka.
Räknar alltså kallt med att du är stekhet (!) på kommande GP. Leadout? Sikta på mig.