onsdag, juli 08, 2009

Gårdagens Velogames

Gårdagens lagtempo ledde inte till några dramtiska omkastningar. Jag halkade ner från en 18e till en 24e plats i sammandraget men har en hyfsad ledning i den interna ligan. Och idag lär det bli ytterligare poäng, för vem sätter emot att Cavendish vinner? Sen tycker jag nog att det är dags för Tavarish (Kamrat) Ivanov att gå på utbrytning.

1Pantani's AngelsJesper Sundewall1366
2 Trampen Martin1126
3Team RullebörAnders Kirchner1118
4ciclaminodaja954
5GryningenTorbjörn Wiberg818
6Campagnolo grindersJoacim Lindbaeck793
7Cervélo Fest TeamJoachim Lyth600
8Satans cyklisterJonas Sundewall598
9AnianMartin Rappe575
10Cyklistens KlaganSimon Wiberg557
11MultigoLennart Sundewall272

3 kommentarer:

Joachim sa...

Noterar glädjande att jag klättrar från 9e till 7e plats i ligan. Inte lika glädjande är att jag har knappt hälften av ledarens poäng. Dessutom har jag både Sastre och lillebror Schleck i mitt lag - hur fan ska det gå??

Jesper Sundewall sa...

Ja, min analys är okej. Både Sastre och mini-Schleck kan nog ta en etapp. Mini Schleck kanske mer än så. Och det ger en del poäng, men inte tillräckligt mycket. Så vill du slicka såren så kan du börja redan nu...

Joachim sa...

Kan bara hoppas på följande scenario:
1. Cav's poäng stryks när han missar time-cutten på Ventoux = DNF
2. Eftersom jag inte hade råd med Contadårr, så måste han också bryta.
Skulle tro att 1 är troligt medan 2 är osannolikt...
Har nog underskattat poängen för etappsegrar till fördel för GC.
Grattis till segern! :-)