lördag, juli 11, 2009

Mer resande

Medan Jeppe susar iväg till andra världsdelar nöjer jag mig med Europa och landet där det nu pågår ett stoooort etapplopp närmre bestämt. Yep, turen går till Touren och en liten pittoresk stad vid namn Colmar, belägen i Alsace. Det är mat, vin, cykling och Tour de France som hägrar. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Det känns fint, även om jag just nu bara inte orkar packa och det kommer sluta med att jag springer runt här när jag inte längre kan skjuta upp det. När blev det så tråkigt att packa?

Jag hoppas att de väderprognoser som säger åskväder är lika fel som de som sa att jag skulle få en kall, regnig start på min semester. Det är tänkt att jag ska klättra i det soliga, kuperade landskapet. Susa nedför med ett leende på läpparna och få skarpare ränder på benen.

Återkommer om någon vecka sådär, kanske...

Inga kommentarer: