söndag, april 29, 2007

Återhämtning efter tävling?

Efter min insats på tävlingsbanan igår tyckte jag att jag hade förtjänat lite rejäl backträning! Det kan ju inte ha blivit mer än tre fyra mil i lördags. Så kan vi inte ha det! Sagt och gjort gav jag mig iväg till Hammarlunda. Det bar iväg strax före nio på morgonen. Vädret var fantastiskt! Solen sken och det blåste inte mycket. Temperaturen låg dock på blygsamma sju grader. Kände mig inte helt fräsch i benen inledningsvis. Delvis beroende på tävlingen dagen innan, och delvis på att det var motvind på väg ut mot Gårdstånga.

Väl framme vid backen i Hammarlunda hade jag bestämt mig för att köra uppför med någorlunda låg puls. Inga max-attacker med andra ord, utan ett lugnt och jämt tempo uppför. Måste säga att jag lyckades ganska bra med min plan. Fyra vändor upp för Hammarlundabacken och sedan två vändor i Harlösabacken. Jag hade egentligen tänkt köra fler men vid det här laget började jag få spagetti i benen. Istället trampade jag hemåt samma väg jag kom och fick på så sätt avsluta med det lilla motlutet från Gårdstånga in till Lund. Som tur var hade jag återhämtat mig bra till dess och kunde ta mig upp utan problem.

Upplösningen är inte den bästa men jag kan intyga att det var vackert!
Det är så underbart att cykla!

2 kommentarer:

Jesper Sundewall sa...

Låter ju som ypperlig återhämtning käre bror. Kanske dags att fundera över hur du definierar dito. Lämpligen under en VILODAG. Ta flera vet ja. Hela veckan.

Anette Kiss sa...

Ta det lugnt Jonas. Han var på mig för att han tyckte att jag inte cyklade tillräckligt trots att jag ska ta det lugnt (=förnuftigt) och dig klankar han på för att du cyklar för mycket (fast du har en plan med din cykling). Han har visst mycket åsikter den där, förvisso trevliga, cykelmuppen.