söndag, april 22, 2007

Leksaksnytt

Så har den äntligen kommit. Min nya pulsklocka/cykeldator. Det blev efter moget övervägande en Polar CS600, flagskeppet i Polars nya cykeldatorsortiment.

Jag shoppade runt ordentligt innan jag slog till. Priserna i Sverige låg på cirka 3.500 kronor, i Tyskland marginellt lägre. Efter att ha sökt runt ytterligare hittade jag den dock på Ebay.com för 320 USD inklusive frakt, alltså cirka 2.300 kronor. Vilket fynd! Jag slog till direkt.

Manicken har fler funktioner än jag kunde drömma om och jag har inte klurat ut hälften ännu. Har dock lyckats få den att registrera både hastighet, puls och altitud. All data kan man sen få samlad i grafer med den eminenta programvaran som medföljer produkten. Nu skall jag bara köpa en kadenssensor så är apparaten komplett. Förutom för den verkliga fanatikern som givetvis också måste inhandla en kompatibel effektmätare (endast 2.000 spänn till...).

Kort och gott, jag är apnöjd. Men det borde man väl vara för det priset. För bara ett år sedan hade jag inte kunnat drömma om att köpa en cykeldator för över 2.000 kronor. Men i takt med ökad muppighet stiger smärttröskeln.

Inga kommentarer: