lördag, april 14, 2007

Cykelromantik (VIDEO)

Ok, först en varning - barn, pröva inte det här hemma!

Det är farligt att cykla och filma samtidigt. Idag kunde jag dock inte låta bli. Det är vår. Det var årets hitintills varmaste dag. Det var dagen då årets första cykelränder framträdde.

Sedvanlig runda till Rosenhill med fredagsgänget. Vi som enligt andra träffas och cyklar på "hantverkartider", en grupp som ses i Farsta kl 14 varje fredag. Det raljanta uttalandet är givetvis inget annat än ren och skär avundsjuka. Vi bjuder på det.


Jag skulle kunna fortsätta i evighet om hur vackert, fint och magiskt det var men jag vill inte tråka ut er. Bara lite. Vi körde på som vanligt. Omsöm hårt, ömsom lättare. Solen värmde. Vi åt bullar. Vi kollade på motorcykelknuttar som spände bågen. Vi pratade och hade trevligt. Om min nya tempocykel. Om Jons nya cykel. Om att vi skall cykla Vättern under 8 timmar. Om HIV/AIDS (Ja, det är faktiskt sant). I mina ögon var det fullständig, total lycka.


Jag fotade och filmade. Det här var bara för bra för att inte dokumenteras.






Inga kommentarer: