lördag, april 28, 2007

Tempo-test

Idag är det dags för årets första tävling. Jag ska till Landskrona och köra ett tempolopp om 15km. Fick tyvärr inte veta att de mottagit min anmälan i tid nog för att toppa formen. När jag inte hade hört något igår eftermiddag så stack jag ut och körde ett hårt intervallpass på två och en halv timme. 4x5min och 2x10 min på 170 respektive 160 i puls. Det kändes allt lite i benen! Hoppas alla nu har förstått hur försämrade mina förutsättningar, att prestera max, verkligen är. Såja, då var ursäkterna för ett eventuellt medelmåttigt resultat avklarade. Alltid bra att gardera sig.

Som vanligt insjuknade jag naturligtvis akut med halsont direkt anmälan bekräftades. Det slår aldrig fel! Idag mår jag såklart bra. Måste varit ett sånt där tolvtimmars-virus. Måste nog bara få tvivla lite på hälsan som en del av uppladdningen!? Stört, javisst!

Tänkte först att jag skulle cykla till tävlingen, men efter en närmare titt på kartan har jag bestämt mig för att ta bilen. Kan ju vara bra att ha några krafter kvar till själva loppet.

Så himla spännande! Jag börjar allt bli en smula nervös. Måste nog springa iväg till ica och köpa lite bananer eller nåt...

Hoppas att jag inte är den enda som ska köra på en vanlig linjecykel! Alla lär fatta att jag är en jäkla amatör i detta sammanhangi alla fall. Kul, kul, kul, ska det bli!

1 kommentar:

Jesper Sundewall sa...

Hey bro. Tack för sms-rapport. Det gick ju alldeles lysande! Om nu en tempocykel gör 5 kilometer i timmen som vissa hävdar - ja då är du ju riktigt vass.