lördag, april 21, 2007

Mupparna tillsammans - glädje i sadeln

Det har varit lite tufft för en del av mupparna ett tag. Jag (Simon) har förlorat en hel del träningstid på grund av sjukdom, lite småskador och allergiproblem. Anette råkade också ut för en virusinfektion och blev riktigt sjuk med luftrörsproblem, feber och hela kittet. De senaste dagarna har Jonas varit lite hängig och haft problem med magen.

Det är lätt att tappa träningsrytmen när man är blir sjuk och det kan var lite tungt att komma igång igen. När man har problem med skador eller är lite småsjuk så måste man också tampas med frågan – vila eller träna? Det är lätt hänt att träningsglädjen får sig en allvarlig törn under sådana omständigheter. Jag har upplevt en del av det på sistone.

Denna helg är mupparna samlade i Lund, Jesper och hans och Jonas ömma moder har kommit ner till oss med anledning av Jonas födelsedag. Idag hade vi en dag i sadeln tillsammans som lyfte upp min bristande motivation. Mina bästa träningskompisar var där. Solen sken och vinden var för ovanlighetens skull inte av kulingstyrka eller mer. Vi tog det med tanke på hälsoläget ganska lugnt men det blev ändå några ryck och fartsträckor. Inga trafikmarodörer gjorde livet surt för oss. Mina smärtor i baksidan av låret var frånvarande och livet bara lekte.

Inga kommentarer: