måndag, augusti 27, 2012

Bellman var det ja

Torsdagens Bellmanstafett var en blöt historia. Före start väntade vi i hällregn, efter målgång dränkte vi våra sorger i lådvin och hippieöl.

Fast mitt lag var inte så sorgset, vi tog hem den interna jobbkampen med två minuter. Själv sprang jag startsträckan på 18.34 vilket ger ett kilometersnitt ganska exakt på förhoppade 3.45 (första sträckan är inte riktigt riktigt 5 kilometer.

Jag hade koll på läget hela sträckan och kände mig stark, även om jag tappade lite fart på 4:e kilometern.

Nu är det ganska exakt tre veckor kvar till Stockholm halvmarathon och läget ser väl ganska bra ut även för det. Sprang 20 kilometer i lördags på helt godkända 1.29.52 och då gick andra milen på 43 minuter. Toppade sen träningshelgen med ett besök på spårvägsmuseet som innebär ett fasligt springande efter barn.

Inga kommentarer: