torsdag, augusti 16, 2012

Surgubbe på Stadion

För andra gången den här veckan så joggade jag iväg till Stadion för lite lunchintervaller. Första gången var i tisdags och då körde jag rätt och slätt 5 kilometer hårdlöpning. Det slutade med en hygglig tid på 19.18.

Idag så tänkte jag att jag och mitt sällskap skulle köra mer plågsamma 800m-intervaller. På Stadion pågick dock en del aktivitet inför DN-galan, men vi upplevde inte att vi störde särskilt mycket när vi höll oss på löparbanorna. Helt plötsligt dök en snubbe upp som inte höll med dock.

"Grabbar, ni kan inte springa här idag" sa han med myndig röst.
"Varför då" frågade jag
"Vad tror du?" Sa han argt och slog ut med armen mot den tomma arenan

Vi sprang ett varv till bara för att avsluta och på vägen ut så skrek han igen

"Grabbar ni får inte vara här" surt som bara den
"Jag förstod inte att vi var i vägen, här verkar vara gott om plats" sa jag så vänligt jag kunde

Då gick han på, sur så inåt helvete. Jag svarade med att han vi hade inte varit otrevliga så det fanns ingen anledning för honom att vara det. Då säger han det bästa.

"Jag orkar inte tjafsa med alla jävla friidrottare"

Alltså hum hum hum, om man inte orkar tjafsa (som han uttrycker det, jag föredrar diskutera) med friidrottare, ja då känns en friidrottsstadion som en påfrestande arbetsplats.


Inga kommentarer: