tisdag, augusti 21, 2012

Bellmantest

Joggade iväg till Zinkensdamms IP efter dagislämningen. Tanken var att köra lite 752 meters intervaller (ett varv på Zinken är enligt googling 376 meter). Antalet var beräknat till 5 och tänkt fart var 3.40 tempo vilket ger 2.45 per 752-metrare.

Utfallet blev

2.44
2.34
2.39
2.35

Betydligt snabbare än tänkt alltså med en kilometerfart på mellan 3.28-3.39. Det bästa var att det kändes helt hanterligt, om än jobbigt så klart. Återhämtade mig fint och kände mig ganska stark.

Nu undrar ni så klart vart den femte intervallen tog vägen. Jo, jag fegade ur lite och siktade på att köra ett maxvarv på sista. Men mitt i varvet dog tidtagningen och med den min motivation, så sista varvet blev något av en halvmesyr med fullt ös i 250 meter på okänd tid.

Bellmastafett på torsdag. Då ska jag springa under 19 minuter. Personrekordet är från Löparnas kväll då jag hade 18.45, men det var ju på bana.

Inga kommentarer: