måndag, september 03, 2012

En otroligt läglig förkylning

En förkylning brukar sällan komma lägligt, men det går. Det är när den kommer en fredag eftermiddag, efter avslutad träning den dagen. Och sen försvinner den inom 48 timmar, lagom till söndagspasset.

Tog det ändå lugnt på gårdagens löprunda runt ön (aka Södermalm). 45.57 på milen är numera ett ganska behagligt löptempo, och det är ju bra det.

Har förresten testat på det här med Strava också. Nu är det ju inte alls lika välfrekventerat av löpare som av cyklister, tyvärr, men det kommer kanske. Och kanske blir det bättre om jag ber om utmaningar och pisk så här offentligt.

Så släpa er nu ut runt Årstaviken och försök slå mitt "Årstaviken Record"-rekord.


Trevligt att se att mina främsta kombatanter på sträckan är två cyklister. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med tiden jag lyckades prestera, framförallt var det i nedförsbackarna som jag lyckades hålla riktigt bra fart och därmed få ner snittet till 3.33/km på den kuperade sträckan. 

Segmentet hittar du här: http://app.strava.com/segments/2253071

Inga kommentarer: