måndag, september 03, 2012

2 dagar i rad

Det är inte ofta jag tränar löpning 2 dagar i rad. Har varit medvetet försiktig med det på grund av risken för skador. Men så idag tyckte jag att vädret förtjänade att uppmärksammas med lite solig löpträning.

Gav mig av från jobbet för oklart antal intervaller på stadion som efter Friidrotts-SM, Coldplay och annat trams äntligen var ledigt för lite motionärsaktiviteter.

Konkurrerade med några häcklöpare om platsen, men banan var stor nog för oss alla kom vi fram till. Körde 6 stycken kilometerintervaller. Tanken var att ligga på 4-minutersfart med start 5-minuter, men jag kan konstatera att det är väl mesigt givet min rådande form. Det slutade med att jag låg på 3.35-3.48 med start fem minuter. Och fyra av sex intervaller gick under 3.40. Och detta utan att slita ihjäl mig på något sätt.

Skönt besked, samtidigt kan jag ju konstatera att det är tur att det går så pass fort för ska jag springa halvmaran under 1.25 krävs en kilometerfart på typ 4.01 genom hela loppet. Då hade det ju varit trist om jag  var trött redan efter 1 av 21 kilometer.

Inga kommentarer: