tisdag, maj 22, 2012

Sen senast

Så efter min 36,5 km monsterrrunda har jag så smått börjat finslipa formen. Har kört kortare pass, men med kvalitetsinslag i varje pass. Någon form av fartökning eller intervaller. Förra torsdagen körde jag en stege med 200+400+600+800+1000 meter i hög hög fart. Sen på lördagen var det en halvmara med fartökning sista 5 km. Tiden på halvmaran blev 1.33 ungefär och sista 5 gick på runt 21 minuter. Så igår var det lite knapert med tid så då sprang jag två stycken 4-minutersintervaller på 3.30 fart. Följer Lunkans devis om att även lite är jävligt mycket mer än ingenting.

Nu är planen att springa varannan dag ungefär med sista längre (20+) passet i helgen. Sista riktigt hårda intervallerna blir i morgon eller på fredag. Sista veckan blir det finlir med lite fartlekar för att behålla känslan i kroppen och inte såsa ihop totalt men mest ska jag bara jogga.

När det här är avklarat, då ska jag banne mig cykla lite också.

Inga kommentarer: