fredag, maj 25, 2012

Nya prylar

Det är alldeles för få som tänker på det här med stil inom löpningen. Jag går just nu och fnular på min outfit till maran, hur den ska kunnas matchas på bästa sätt.

Igår så krånglade jag till det för mig genom att köpa ett par nya skor. Saucony Grid Fastwitch blev det. Ville helst ha ett par orangea Adidas Adios, men de var slut i min storlek och det är för ont om tid för nätorder om jag ska hinna springa in dem.

Så det blev ett par bjärt gröna dojor som väger in på 222 gram. Det är 43 gram lättare än mina Adidas Adizero Boston som jag sprang med förra maran. Tänk då att jag springer 30.000 steg under en mara ungefär så innebär det 1290 kilo mindre att lyfta.

Tyvärr väger jag väl själv cirka 1,5-2 kg mer... Förhoppningsvis är det dock muskler och inget annat.

Matchningen kvar att göra är att köpa ett löparlinne, helst i grönt då så att jag syns ordentligt. Har inte hittat något riktigt bra ännu, men jag har ju en vecka på mig. Om inte annat så kanske de säljer något på Marathonmässan där man hämtar ut nummerlappen.

På lunchen ska dojorna testas. Återkommer med utfall!

Inga kommentarer: