tisdag, maj 29, 2012

Förkylning i stallet

Satan! Efter att ha varit frisk sen i januari åkte jag igår, fem dagar före marathonstarten, på en förkylning. Vaknade med halsont igår morse och idag låter jag som en kraxande korp. I morgon blir något av en ödesdag, fortsätter det att försämras ser det inte ljust ut.

Huskurer, Yoga, kvacksalveri - alla tips för ett snabbt tillfrisknande mottages tacksamt.

Totalt suboptimal avslutning på tävlingsförberedelserna alltså. Tyckte när jag sprang en halvmara i söndags att det inte kändes lika bra som tidigare. Trots detta sprang jag på 1.36 utan större svårigheter vilket indikerar att formen är god. Jag har inga problem att jogga i ett 4.30-4.40 tempo nuförtiden, det känns helt behagligt och under kontroll. Det enda fartinslaget i söndagens pass var en fartökning mellan kilometer 11-15 då jag gick ner på 4.05 fart.

Inga kommentarer: