fredag, september 04, 2009

Fredagsteaser

Tanken slog mig. Nu när Jeppe är och leker cykelvilde i Duchsj…, i Dusschscx…, Dschjshsjshusch… Nu när han inte är i den skara som mest cyklar på släta vägar, så är det jag som får hålla lvg-fanan högst och se till att det kommer inlägg som osar varm asfalt och får er att sukta efter bocken (hm – det där lät inte bra om man har samma humor som de flesta av mina kollegor har).
[Delete, delete]
…som får er att sukta efter latex, nej jag menar förstås wettex… Ah, näe, , det här går åt h-e. Spandex, jag menar spandex!!! Alltså det blir mitt ansvar att komponera inlägg, där textens författare utgår från självupplevda händelser med en mer landsvägsorienterad inriktning.

Alltså glöm träningsupplägg. Det är inte min grej. Istället kan ni få hålla till godo med lite vackra stigningar till att börja med. Duger det? Circle of death? Tourhistoria? Är det en smaklig anrättning som kan trösta er, medan ni suktar efter Jeppes svettstänkta landsvägsinlägg? Det där med håriga ben, skägg och en vilja att delge information om matsmältningen är en övergående fas. Han är en roaide – Var så säkra.

Hur som helst – Jag har vackra bilder från Pyrenéerna som bara väntar på att få läggas ut på cykelmuppar.se.

4 kommentarer:

Jögga sa...

Dina kollegor verkar vara bra kollegor ;-).
Jeppes problem är nog egentligen en skitsak, men vad vet jag...

Lägg upp bilder från dina resor, att vi läsare antagligen kommer bryta ihop av längtan till sydligare breddgrader, det är något som vi väl får vänja oss vid...
Du kanske kan ge oss lite mek o tvätt-tips oxå? ;-)

Anette Kiss sa...

Hehe.

Jo, jag ska lägga upp lite bilder, men jag är så trött bara. Körde idag ett testlopp som var riktigt roligt. Lite omläggning av banan väntar kanske, men det var fina omgivningar och 4 bergspris som kunde ha gett utdelning i form av en cykeltröja.

Mek- och tvättips. Hm, har du pengar till det kan du alltid lämna iväg cykeln?

Jögga sa...

Öhmmm, menar du att någon annan skulle meka min hoj?!? Näe!!! Tror inte att vare sig jag eller min RS skulle uppskatta det ;-)

Anette Kiss sa...

Så dumt av mig :D
Jag menar mer för oss andra dödliga.
Däremot har jag ett tvättips till dig snart. Jag ska bara (!!) författa det först, så har du det snart på en blogg nära dig.