onsdag, juni 18, 2008

Tävling i tanke och aktion

Det finns vissa som bara funderar och snackar (hrm, host, det finns fler än jag) och så finns det de som verkligen gör något, som vår kära stödmupp Silva. Det är återigen dags för en gästblogg.

Mitt försök att leka tävlingscyklist!

Det är juni och vi har avverkat 10 deltävlingar i veterancupen, jag har varit med på åtta och ligger på en 3e plats sammanlagt! Men alltså, helt seriöst, det gör jag bara för att jag är flitig deltagare, inte för att jag gör bra resultat!!


Varför gör jag det här då? Ett skäl är att vi är ett glatt och trevligt gäng som håller ihop och hjälps åt i vått och torrt, vi bor trångt, vi delar på frukost, skratt och massor av galenskaper, kul har vi i alla fall! Vi har ju lyckats fått med två tjejer till som tävlar och det är så himla roligt, inspirerande och trevligt! För att inte tala om alla glada människor man träffar från Sveriges alla hörn!

Sen nånstans så är det ju kul, det är roligt att se tider, helst när man ser att man förbättrar sig. Men ack så enormt tråkigt det är när man inte orkar med de andra uppför backen på ens första varvet.. och backen ska tas fem gånger :-/
Det är då det gäller!! Kom ihåg den här känslan när man kör tråkiga träningspass i vinter.. jag ska ta backen med klungan nästa år.. kom ihåg känslan, visualisera och motivera.. jag ska fixa det här.. Typ..

Ett annat skäl till att pyssla med tävlingar är ju att det lär mej något! Jag utvecklas.. eller jag inser vilken fegis jag är på kurvtagning t ex! Luma GP var ingen barnlek, men jag testade iaf! Får väl småskryta med att jag stod på startlinjen med OS Klara Sara Mustonen.. kan det ge extrapoäng tror ni? Som parentes kan jag tillägga att hon varvade mej på fyra varv.. FYRA varv på en lite drygt en kilometer lång bana.. Det är liksom inte bara klasskillnad.. det är liksom universumskillnad! Och vi ska köra tillsammans?! Shit.. mer tjejer till sporten så det blir nån ordning på klasserna! :D

Nästa mål är ju SM.. Jo faktiskt, jag ska vara med där är det tänkt! ParSM har varit ett mål under året. Jag och Katarina har varit och provkört banan.. och alltså.. eeh.. Backtempo tycker jag det är och att köra det i par blir skitsvårt! Utför har man kommit upp i 90 knyck! Blir något att bita i det! Jag ska dagen till ära få låna den där superfina tempocykeln, Orbeas nya Ordu, som tagen ur startrek eller nåt! Vi har kört tillsammans en gång förut och det funkar kalasbra! Men jag är nervös..


Innan SM så ska midsommar passera! Då kommer vi få fint besök av Anette o C:o, vi ska äta gott, tjuvköra banor och bara må allmänt gott! En perfekt uppladdning i goda vänners lag!

Tingeling!!

Silva via Anette


1 kommentar:

Anette Kiss sa...

Vadå leka tävlingscyklist? Är du där eller låtsas du bara? Nehej, tänkte väl det.

Dessutom, så länge du inte dopar dig, så är det väl upp till dig hur du får dina bra resultat. Det finns en anledning till att man delar ut flitpris i klubbarna. Flit lönar sig allt som oftast.

Grattis till placeringen och cred för att du gör något istället för att bara tänka att "jag kanske skulle prova någon gång, kanske...".

Bra jobbat vännen!!!