fredag, juni 06, 2008

Det är en liten cykelvärld vi lever i

Jag har en del leverantörskontakter i mitt jobb och det händer att det står en cykel på mitt kontor (som de kommenterar), när de besöker vårt företag. Vissa av dem är triathleter, fotbollstränare eller friidrottare. Den gemensamma nämnaren är idrottsutövning och ett engegemang i sin sport. Det följer rätt naturligt att vi småpratar lite om hur det går med träning och tävling då och då.

GD som mailar tidningsklipp om hur det går för det fotbollslag han tränar, fick en del bilder från Settimana internazionale di Coppi e Bartali och en bild på min cykel. Dessa visade han för sin cyklande kollega, som hade varit nere i Italien ungefär samtidigt som jag. Det visade sig att han hade varit på samma ställe och sett samma tävling. Han har dessutom en Cervelo och är rätt uppmärksam på andra sådana i sin omgivning, så han kom ihåg en tjej i en svensk lagtröja under tävlingen som var där tillsammans med två killar. Dessutom hade han tydligen sett mig vid två andra tillfällen. När han såg fotona gjorde han kopplingen. Det är en liten värld vi lever i.

Jag berättade om Gran Fondo Cinque Terre, som jag ska köra i september och eventuellt kommer han att dyka upp där. I gengäld blev jag tipsad om de vackra MTB-rundorna i Schwartzwald och jag har numera en inbjudan att komma ner och cykla där. Jag har fått en bok också. Den visar att det är vackert där. Väldigt vackert. Det ser hur kul ut som helst. Fasen också. Ska jag behöva köpa en MTB också och var ska jag få tiden ifrån? För att vara en liten värld så finns det väldigt mycket roligt att besöka och att göra.


Inga kommentarer: