onsdag, juni 04, 2008

Retroshoppat


Jag ska egentligen vara lite försiktig med utgifter nu, för det verkar bli en del trevliga händelser framöver, som kräver lite av dylik vara. Jag förväntade mig inte att jag skulle hitta något till mig, när Niklas skulle se om han kunde hitta ett par cykelskor till sig. På vägen hem från jobbet sammanstrålade vi i en lämplig cykelbutik och titta vad som följde med mig hem.

För 300 kronor så kunde jag inte låta bli. Jag har ju ordnat ett litet cykelrum och om jag inte använder mina fynd så lär de bli bra som inredningsdetaljer där. En fin tröja ingick i priset.

Det finns inga planer på att köpa en matchande cykel nu, men när jag provade skorna så kände jag att jag borde ha några äldre clipspedaler till och skulle jag skaffa det, så infinner sig nog suget efter en passande cykel och sedan fortsätter det väl som vanligt antar jag. Jäkla materialistpassion man har fastnat i.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oh jäklar! Detto Pietro har man slitit ut ett antal par av i sina dar!
Klassiskt!

Anonym sa...

Vilken nostalgi att se ett par Detto Pietro... Och självklart måste man ha clipspedaler till ett par sådana. Är spurtklossarna justerbara? Kommer ihåg när man fick spika fast klossarna - där fanns det inte utrymme för några misstag ;)

Martin

Anette Kiss sa...

Jag skulle kunna sätta clips på mina kombinationspedaler, men det skulle inte kännas riktigt rätt.

Jag råkade visst bara surfa in på en sida med lite pedalhistoria också, men sådana projekt får faktiskt vänta. Jag väljer cykelresor före fler cyklar.

Klossarna är justerbara och jag är väldigt glad åt produktutvecklingen vad det gäller fästelement för klossar. Spika fast dem. Oh no... ;)

Anonym sa...

Mina första cykelskor(som var beggade) hade spikade klossar, men jisses så stolt man var:-). Ylletröjorna minns jag inte med samma glädje, dom kliade så förbenat och omöjligt att använda utan t-shirt under- hua.
Nu väntar mitt andra pass på den röd/svarta skönheten :-)

Anette Kiss sa...

Så du menar att tröjan gör sig bättre på väggen?

Hoppas att du har haft en bra tur. Det är väl lite svårt att inte ha det när man kör andra rundan med en egen drömcykel :-D
Nu är det betsämt att jag inte åker till VR. Jag ska till Falun och köra Gran Fondot istället hade jag tänkt. Tyvärr får jag prioritera bort något annat då.

Anonym sa...

Om tröjan varit min hade det varit väggen som gällt, men nu är den ju din, och du borde använda den till det det du tänkt. Det är ju lätt att vara efterklok, men jägarns vad synd att man slängt alla gamla sticksiga ylletröjor- kunde tjänat storkovan på dom ;-).
Eftersom solen jagat bort alla moln från himlen och brände på rejält så är jag mer än nöjd :-). Cykeln är ju... underbar :-). Hade jag inte haft så bråttom när jag kom hem, hade det blivit en capuccino i trädgärden, för att liksom toppa känslan:-)
Så jag behöver inte sätta upp Cervelo-banderollen vid målet nu;-). Gran Fondo-loppen är nog mer i min smak oxå, får se om jag kan åka nåt nästa år...

Anette Kiss sa...

Någon gång ska jag nog använda tröjan, men eftersom den innehåller akryl (inte mitt favoritmaterial precis), så gör den sig bra på väggen.

Hör du - en så underbar cykel är värd ett Gran Fondo i Italien. Tänk på det :-D