söndag, mars 25, 2007

Lyckliga stunder och broderskärlek

I natt klockan ett, kom jag hem från Österrike. Naturligtvis hade jag tidigare på kvällen kollat upp eventuella cykelplaner för dagen. Det visade sig att Anette skulle ut vid tio-tiden. Misttänkte att det skulle bli problem att ta sig upp i tid till det. Mycket riktigt var jag alldeles för trött vid den tiden. Istället tog jag det lungt och åt en rejäl frukost. Vid tolv började jag vara redo för stordåd. Vädret var fantasktiskt och jag hade inte cyklat på mer än en vecka (förutom på motionscykeln då). Så laddad jag var!

Det är svårt att beskriva hur bra det kändes att rulla ut på vägarna. Inget direkt mål, förutom att vara ute länge! Vilken lycka! Nästan så att jag fick en liten tår i ögonvrån. Så underbart det är att cykla! Till slut blev det fyra och en halv timme. Ingen imponerande snittfart, men vad gör väl det!? Måste erkänna att lyckan inte var lika fullständig den sista timmen. Eftersom jag inte planerat turen så fick jag naturligtvis motvind på väg hem. Vad annars?!

Precis när jag kom hem ringde Jesper (cykelmuppen alltså) och skröt med längre cyklad sträcka, högre snitthastighet och mer krafter kvar på slutet. Kan han verkligen vara i så bra form? Nu ökar pressen igen! Till mitt försvar så har jag ju inte kunnat träna för fullt på grund av min resa. Har dock försökt intala mig själv att resan har fungerat som ett höghöjdsläger. Det är faktiskt jobbigt att åka skidor, även när det är utför. Något positivt borde det ha gjort för formen.

Även om det är så att cykelformen har fått lida en aning så kan jag känna mig nöjd med att ha lärt mig att åka skidor med carvingteknik. Dessutom fick vi flera decimeter nysnö, så jag fick även prova på att åka off-pist i puder. Mycket svårt, men väldigt, väldigt roligt! Det är dock ingen risk att jag byter sida och blir en av de andra - Skidmupparna!

Imorgon ska jag hämta min nya ram på cykelcity. De ska då ha satt i styrlagret, kapat framgaffeln och monterat vevlagret. Resten av prylarna är på väg från Tyskland. De kommer förhoppningsvis imorgon eller på tisdag. Mina drömmar i carbon kommer snart att förverkligas. Det är nära nu! Livet blir bara bättre och bättre!

Inga kommentarer: