tisdag, juni 29, 2010

Vet-SM

Läser om veteran sm. Kan bli en enda stor fars. Av flera anledningar. 1. jag skall köra tempot och det kommer bli en tempostart som föregåtts av noll timmar på tempocykel på 1,3 år ungefär. Spännande. 2. 29 startande i H30 jämfört med dryga 80 i H40 borgar för ett konstigt lopp. Min plan att inte dra en meter och sen spurta hem skiten tycks genast hotad. Med så få startande - vem skall egentligen dra över huvud taget?

Dra fick vi alla göra under dagens träning. Jag och ett par till klubbkompisar dök upp och körde med ECI. Vi hade finbesök av elitcyklister så det blev hårt jobb i 11 mil för mig. Eller jag jobbade nog bara hårt i 10 mil, så det var ganska lugnt egentligen.

Hur som helst så har den senaste veckans mangling med några stenhårda pass varvat med lugn distans börjat ge lite resultat så jag ser med tillförsikt fram emot helgen. Inga förväntningar, men om man placerar sig i topp 10% (som jag gjorde på t.ex mitt första marathonlopp) så har jag säkrat en medalj. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer: