söndag, juni 20, 2010

Det börjar ta sig i benen

Jag är helt ovetande om min formnivå då jag inte cyklat hårt mot någon annan än mig själv på ett par månader nu. Men sedan marathon har jag nu kört fem cykelpass och två löppass och jag tycker så smått det börjar ta sig lite i quadriceps.

Igår blev det 1.30 på blåsiga vägar på Österlen. Tryckte på i 5x 4-6 minuter för 20-25 minuter i hög puls. På fjärde och femte kände jag att jag hade tryck i pedalerna så där som det känns när det är hyfsat bra drag i benen. Då man orkar stå på och öka farten när det krävs (som i svaga motlut) men ändå kan trycka på lite till när det sen vänder utför. Jag tror till och med att det gick ganska fort.

Så slutsatsen är att med några bra tryckpass till så kan det börja infinna sig något som kan kallas cykelform - men om det räcker någon vart är en helt annan historia. Jag kollade till exempel på startlistan till Solleröloppet (ni har väl kollat in den) och inser att det krävs fan en hel del för att hävda sig ens i seniorklungan som numer kryllar av sjukt starka cyklister.

För övrigt lider jag lite med alla de dårar som försökte cykla runt pölen (Vättern) på under 7 timmar och missade med 5-7 minuter. Jag trodde förvisso inte att de skulle klara det, så egentligen borde jag vara glad för att jag hade rätt. Men mest känner jag med dem, för det var snöpligt nära.

Inga kommentarer: