onsdag, februari 27, 2008

Sportdirektör Sundewall

Jag har fått ett erbjudande som lockar.

Shaun, manager för ett av de två större och mer seriösa cykellagen här vill att jag skall hjälpa honom med laget. Han vill att jag skall vara någon slags directeur sportif som planerar träning och tävling men också kör loppen med cyklisterna. Ser till att det blir lite struktur och ordning på det hela, han hinner själv inte med. Han kan ordna bostad och kanske bil. Han kan också ordna jobb om jag inte vill fortsätta med det jag gör utan istället typ kränga lastbilar från Japan. Men det vet jag inte om jag vill.

Jag har sagt att jag måste bli klar med min avhandling (jan 2009) sen är mitt liv ett oskrivet blad. Varför inte? Frågar jag mig själv. Jag kan lätt jobba som konsult genom University of Zambia om jag vill och på halvtid där kan jag dra in tillräckligt med pengar för att hålla mig flytande (givet att utfästelserna om bostad och bil stämmer).

Det vore ganska coolt och kanske en dörröppnare för liknande jobb i typ CSC eller Quick Step.
Jesper Sundewall, Directeur Sportif. Sug på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häftigt värre! Förstår till fullo om det lockar. Fast en något oväntad och överraskande karriärutveckling.

Anonym sa...

mysterius ways... sometimes: )