torsdag, februari 07, 2008

"Backintervaller"

Ok, uppe i ottan i morse igen för avfärd 05.15. Vi skulle köra backintervaller 10 kilometer utanför Lusaka. Grejt tänkte jag och såg framför mig styrketräning på låg kadens i apbrant backe. Var samtidigt lite misstänksam i och med att jag känner till terrängen runt stan hyfsat och undrade vart den här backen egentligen låg.

Visade sig att backen inte var vad jag skulle kalla backe. Totalt 26 höjdmeter som avverkades på cirka en kilometer. Visst, det vara småbrant i 300 meter, men sen planade det ut och blev till en slakmota.

Grymt besviken körde jag skiten ur mig. Frustade som en gris när jag kom till toppen första gången och så fortsatte det sex gånger till. Och även om det nu inte var varken brant eller långt så blir jag trött av att köra allt jag har sju gånger. Tur var väl det.

På lördag väntar distanspass till Kafue Gorge. Då blir det klättring på allvar, 4 kilometer uppför med en lutning mellan 5-10 procent.

Inga kommentarer: