torsdag, februari 21, 2008

RE: F.K.

Alltså jag träffade ju F.K förra veckan och jag måste säga att han var lite av en besvikelse. Han hade framställts som så karismatisk - men det tyckte jag inte att han var. Snarare otroligt fokuserad och målmedveten, vilket antagligen är bra när man leder en mångmiljardkoncern. Trist bara att han slänger ut lite vaga löften om sponsring av det Zambiska cykellandslaget och sen inte följer upp det.

Hur som helst så träffade jag honom under "Cirkus Bistånd" då World Bicycle Relief gjorde en symbolisk överlämning av 200 cyklar till "Community Care Givers" alltså lokala vårdgivare som jobbar med HIV/AIDS patienter.

Jag gillar att folk engagerar sig, det är i grunden bra, men det här med att ge bort saker är jag lite skeptisk till. Att sen en cyklarna kom med diverse tillbehör som Nikeskor och Monopolspel gjorde bara det hela mer bisarrt. Som sagt, cirkus bistånd...

F.K (till vänster) och Rick diskuterar cykelsponsring i Zambia. Och det faktum att SRAM nästa säsong kommer sponsra Astana... Tydligen har de inte gått ut officiellt med detta men Rick är en riktigt gear head och spottade det på bilder i senaste cycle sport...



Inga kommentarer: