tisdag, februari 26, 2008

Blåsigt imorgon

Jag vill ju cykla imorgon och jag är verkligen inställd på det.

"Utsikter till onsdag kväll
Sydvästvinden ökar till frisk, längs kusterna hård. Fram på morgondagen risk för hårda, i södra delen mycket hårda, vindbyar. Övervägande molnigt väder och tidvis regnskurar. 4-8 plusgrader
."

Varifrån kommer det här vädret? Det var absolut inte det som jag hade beställt. Mycket hårda vindbyar, regnskurar och 4-8 plusgrader. Alltså så här ska det inte vara.

"Varning Klass 1 kuling
Omkring syd 14-16 m/s, i natt sydväst ökande och på dagen 15-20
."

Kuling? Förnuftet säger nej, men jag är verkligen cykelsugen och trainer är väl inte mitt naturliga element precis. Jag har fortfarande inte bestämt mig, men det kanske är dumt att ge sig ut i sådant här.

Och så maler tankarna vidare och vidare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låt vara för att det inte låter så trevligt med regnskurar men lite vind mår man inte dåligt av (det är ju Skåne!)... Passa på att få lite gratis styrketräning i motvinden - det saknas ju ändå rejäla backar!

Ett försök till lite peppning i det dystra vädret ;)

Anette Kiss sa...

Alltså jag har varit ute i storm tidigare och det är inte så där höjdarkul. Konstant stark, jämn vind går an, men kastbyar är inte så behagligt att cykla i.

Jag kommer alltså att fega ur. Det går att låta bli att cykla i en medelvindstyrka på 15 m/s och med vindbyar upp emot 25m/s. Dessutom har jag lämpligt nog ont i halsen idag igen. Bäst att sköta träningen inomhus istället.