fredag, oktober 19, 2007

Mer hjul

Jonas har nya hjul och de är alldeles fantastiskt aptitliga. Ingen tvekan om det och Jonas hjul är enligt specifikationen bättre än mina. Där har jag inget att sätta emot, men när han tryckte upp en hjulrecension i ansiktet på mig och grymtade något om att mina hjul är gårdagsnyheter och därmed inte lika intressanta längre log jag bara.

Jag kan och vill inte skriva ner hans hjul. De är bara så bra och jag har fått lyfta och klappa och känna. Mys och rys helt enkelt - En finfin känsla bara av det och då har jag inte ens provcyklat dem.

Men tillbaka till det där att mina hjul, på grund av att hans finns, inte skulle vara lika intressanta längre. Tja, fördelen med att fortfarande vara en ganska färsk cykelmupp är att allt jag provar i princip bara är bättre än det jag har haft förut. Mårten sa att han upplevde att hans ES inte var så styva, vilket skulle kunna vara möjligt, men han pratade han med mig som bara har att jämföra med mina gamla, knäcksega orginalhjul på Volan, som i sin tur är ett under av följsamhet om man jämför med vintercykelns. Nej, mina Mavic Ksyrium ES är ett köp som jag inte ångrar och även om jag uppdaterar dem förr eller senare så vet jag att jag sitter på ett par klassiker, framtida samlarobjekt helt enkelt.

Det är fler än jag som har fallit för dem. Velo.se skriver glödande om cykelporr.

Jag kompletterar med lite egna bilder och visst är livet lite snyggare genom ett par schyssta hjul. Att sedan världen just i den bilden råkar bestå av ett Provence (i närheten av Mont Ventoux) fyllt av fantastiska cykelvägar gör ju inte saken sämre.


Inga kommentarer: