lördag, oktober 20, 2007

Delvis tillbaka

Jag kapitulerar delvis inför den svenska hösten. Det har varit underbart cykelväder flera dagar i rad och morgonens tur fick mig på riktigt gott humör. Gult ljus, skarpa skuggor, blå himmel, klar luft, i prinicp ensam på vägarna, kedjan surrar och allt sådant som gör en cykelmupp glad.

Sedan har jag ju problemet med klädseln. Lyckas jag med en del av kroppen kan du ge dig på att jag misslyckas med en annan. Fötterna var perfekt inbäddade idag, benen lite för kalla, men det var ändå godkänt, magen lite väl varm, men det var hanterbart till skillnad från tabben som jag gjorde med händerna. Det var alldeles för kallt med tunna vantar. Jag får skylla mig själv när jag vägrar inse att temperaturen ligger kring nollan. Jag är nog delvis kvar nere i Italien och förstår tydligen inte att man behöver mycket mer kläder här. Det har ju dock sina fördelar att det är lite kallt - Acqua & Saponejackan är invigd och den känns meget fin.

Inga kommentarer: