lördag, oktober 27, 2007

Lundacrossen - Söndag 28 oktober

Lundacrossen körs som en deltävling i Kalas CX Cup och söndag 28 oktober är det dags. Tävlingen körs på och runt Klostergårdens IP och det är CK Lunedi som anordnar tävlingen. Självklart ska man hjälpa klubben, så jag har varit där och förberett.
Det var en arbetsvillig skara som var på plats på lördagen och det hela gick ganska snabbt och smärtfritt. Det blir så när man är tillräckligt många och tillräckligt trevliga. Det är lätt för mig att säga i och för sig, eftersom jag bara har hjälpt till en av tre dagar.

Som Pex sa, nu hoppas vi bara på regn i natt och sol imorgon. Det här kommer att bli en bra tävling, så välkomna.

10 kommentarer:

Stina sa...

Attans. Klockan är tio i tio, och det finns inte en chans att jag hinner till Lund, trots att jag är i Trelleborg just nu :-). Om jag vetat tidigare skulle jag nog tagit crossen med mig ner. Eller inte, för jag har bara haft den i en vecka :-) Hoppas det går bra för Hanna och tjejerna.

Anette Kiss sa...

Alltså det hade varit riktigt roligt att träffa dig

Idag har jag gjort som du och tagit en vilodag, fast jag hade ett distanspass inplanerat. Egentligen hade jag inte så mycket val, för det har varit alldeles för lite sömn för min del på sistone. Inget annan att skylla på än mig själv alltså.
Det blev inte heller någon Lundacross utan jag har i princip sovit halva dagen. Hade du tävlat hade jag givetvis åkt dit och hejat för fullt :-)

Anonym sa...

Där står man och bankar på pinnar :-) Kul att man fick bidra lite till ett lyckat arrangemang. Förövrigt andra gången man är med på bild hos Cykelmupparna så man får väl skriva en rad.. Mvh. Stefan Ljungberg

Anette Kiss sa...

Ha, det visste jag inte. Vilket inlägg? Du vet att jag sparar alltid lite plats till dig att skriva kommentarer på.

Kul att tävlingen blev så lyckad. Det finns bilder från den på http://www.cxcupen.se/index.asp?vad=galleri

Anonym sa...

Det är "Gran Fondo Stockholm" från Maj, första bilden andra man invändigt. Gröngul i ansiktet, jag körde med förkylning, halsont och feber. Jag hade ju kört upp till Stockholm så jag ville genomföra i alla fall. /Stefan

Anette Kiss sa...

Ser man på...

Du det där med sunt förnuft är visst en bristvara hos cykelmuppar överlag ;-)

Cykla med förkylning - visst; Ont i halsen - inte lysande, men det går; Köra tävling med feber - Nja, alltså, det vet jag ju inte riktigt om jag kan rekommendera egentligen. Fast du överlevde ju... Hur lång tid tog det egentligen att bli återställd efter det?

Anonym sa...

Sunt förnuft? Vad är det? hehe
Jag blev väl nästan helt frisk till veckan efter då det var Eslövs GranFondo men där spöregnade det halva loppet,så där blev man nedkyld och fick tillbaka förkylningen igen, plus ögoninflamation av allt grus som sprutade i ögonen.. Trots allt så klarde jag mina mål med att cykla under 4 timmar på båda loppen, så det var värt lite elende.. / Stefan

Anette Kiss sa...

Stark insats och jag tänker inte förringa den med något trams om sunt förnuft.

Fast med tanke på vad du drar på dig - Du har inte funderat på någon lite lugnare sysselsättning som trainer, rulle eller knyppling?

Nej, tänkte inte det heller ;-)

Anonym sa...

Jag har faktiskt varit frisk sedan dess, bortsett från nykelbenet.. Kungsbacka GranFondo var ju helgen efter jag bröt nyckelbenet. I hemlighet smed jag planer på hur jag kanske skulle kunna genomföra loppet i alla fall.. Kanske var det en gnutta sunt förnuft som ändå tillslut satte käppar i hjulet för min hemliga plan?! / Stefan

Anette Kiss sa...

Alltså att cykla med en molande smärta som kommer sig av exempelvis överansträngda/ inflammerade leder och muskelfästen - det är väl inte så bra, men det går ju och det händer ju.

Tanken på att cykla med krasande nyckelben, där smärtan är knivskarp - det är inte aktuellt.

...alls.

Någonstans har jag dock full förståelse för tankegången.

Jag tänker för övrigt strunta i att bli en riktig cyklist, om det innebär att man ska bryta nyckelbenet först, innan man kvalar in ;-)