måndag, oktober 01, 2007

I morgon

Kommer de nya hjulen

UPS är otroligt smidiga. Idag ringde de och sa att jag inte var hemma idag när hjulen skulle levereras. Tror jag det - hade ju ingen aning om det.

Nåja, glad i hågen föreslog jag leverans under morgondagen vilket inte skulle vara något problem. Men när jag frågar vilken tid de kommer anlända så svarar de "mellan 9-17". Tack för den. Efter diverse förhandling har jag nu nått överenskommelsen att de "Kanske kommer innan 13".

Om jag inte är hemma så åker paketet tillbaka. Och så håller de på tills de lyckas pricka in ett tillfälle då jag är hemma. Skitsmidigt.

Sen kan man bara betala med kontanter till leveranskillen. Hmmm, lever vi på 2000-talet eller?

Skitsamma - i morgon får jag mina nya hjul mina nya hjul mina nya hjul.

PS. Blev lite orolig när snubben som ringde först sa att paketet vägde 24 kilo. "Men jag har ju beställt nya fina kolfiberhjul" knystade jag fram med gråten i halsen... Sen kollade han igen och rättade ner vikten 20 kilo. Phew!

Inga kommentarer: