tisdag, oktober 23, 2007

Cykelrelaterad händelsekedja och hur man ser till att pigga upp tillvaron

Jag har inte så tydligt skyltat med namnet på arrangören av resan till Italien. Varför inte det kan man ju undra. Vi rekommenderar ju så gärna mycket till er alla om vi själva är nöjda. Jo, det var en ren säkerhetsåtgärd. Jag ville helt enkel se över mina egna intressen först.

Det hela började med att Niclas reste med Cykeltours och han var oerhört nöjd med den resan. I våras fick han med sig Ola på samma resa till Riolo med loppet Nove Colli som avslutning på resan. Ola var helt salig när han kom hem. Jag har många gånger hört om cyklingen, om människorna, om kaffet, om fiken och om miljön, bara för att nämna några saker. Både Ola och Niklas bestämde sig ganska omgående för att resa iväg på samma resa med Cykeltours år 2008. Nove Colli och Cykeltours dök helt naturligt upp i det ena samtalet efter det andra, samtidigt som vi avhandlade den kommande Frankrikeresan för oss cykelmuppar. Jag såg NC-resan 2008 som ett fullt tänkbart alternativ, bland alla andra möjliga resor nästa år.

Sedan kom Frankrikeresan och den var bara så bra. Det blev oerhört bra cykling och mycket av den varan, i fantastiska omgivningar och ja - allt var underbart. När jag sedan kom hem, så kändes det helt enkelt lite tomt. Ola hade full förståelse och skickade en länk till mig om en resa som kallades Chase the Sun, anordnad av just Cykeltours och SCF Motion. Den skulle gå av stapeln i början av oktober. Jag gick igenom en del tillstånd och det startade med, ”Oh - det verkar vara en roligt resa, men jag har ju just kommit tillbaka från Frankrike”, till att intresseanmäla mig, till att kolla ekonomisk situation, till att kolla möjlighet att ta ledigt och sedan fanns det ju ingen anledning till att inta anmäla sig ordentligt och det är något som jag inte ångrar alls.

De som följer bloggen och har läst inläggen om Italien inser lätt att jag är väldigt nöjd med Italienresan. Sätt sedan väldigt framför alla beskrivningar som följer så har vi följande; Helpension är skönt, transporten av cyklarna är smidig, Italien har bra fik, möjligheterna till varierad cykling är stora och det finns många vägar att välja mellan och så vidare.

Sedan åkte vi hem och sedan kändes det lite tomt igen. Under resans gång så diskuterade jag Nove Colliresan en del med Per-Håkan Östman som startade Cykeltours. Jag hade i princip bestämt mig för att åka på den, när han föreslog ett alternativ till, nämligen en tvåveckorsresa kring påsk nästa år. Oh, ljuva beslutsvånda! Eftersom jag var lite nojig för att platserna till NC-resan skulle ta slut och jag ville vela i lugn och ro, så lät jag för säkerhets skull bli att publicera Cykeltours namn. Förståndet säger att det spelade ingen roll, men jag ville ju inte att platserna till resan jag slutligen valde, skulle vara slut och varför låta förnuftet styra hela tiden?

Hur som helst så har jag velat klar och bokat resa och vem försökte jag lura egentligen? Det blev två veckorsvarianten av påskresan OCH Nove Colli och det piggar upp tillvaron en hel del. Det är bara så lååååångt till mars. Undrar förresten vad jag ska hitta på med cyklingen under sommaren?

Inga kommentarer: