tisdag, oktober 02, 2007

En bloggare mindre

Den stora nyheten de senaste dagarna, näst efter Burma, är att Alex Schulman slutar blogga.

Nu tänker ni säkert precis som jag: Vem fan är Alex Schulman?

Nej, jag överdriver lite grann. Jag har så klart hört talas om honom och till och med vid ett tillfälle läst hans blogg (vilket 250.000 pers gör varje vecka - snäppet mer än cykelmuppar.se).

Schulman hamnade dock inte bland favoriterna eftersom han inte skriver om cykling. Sen ägnade sig han också mest åt smädelser och fula påhopp på personer. Han tyckte alltså inte om nördar och verkar inte så förtjust i cykling. Inget för mig.

I och för sig ägnar ju jag mig också gärna åt påhopp. Jag trackar till exempel cyklister som kör med Shimano, inte rakar benen och som har cykelväska. Men det är ju mer saklig kritik och påpekande av direkta fel.

5 kommentarer:

Helena sa...

Men säg vad är det för fel på cykelväska och shimanoväxlar då?? ;)Ja har båda delarna, cykelväskan är liten, placerad under sadeln och är svart och så där härligt härligt grälligt neonrosa! Det liksom piffar upp serdu! haha.

Jesper Sundewall sa...

Men snälla Helena, vet inte vart jag ska börja. Cykelväska är praktiskt - men det praktiska argumenten faller platt mot de estetiska. Shimanoväxlar har vi pratat om så mycket på den här bloggen redan - det är ju bara i grunden fel. Huvudargumentet är vad Shimano inte är. Till exempel är det INTE Italienskt och de har INTE vevarmvar i kolfiber.

Anette Kiss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anette Kiss sa...

Det är alltid lika roligt att anmärka på sakfel. Inte sant? Speciellt när jag anser att det inte är jag som ska hålla koll på teknikdetaljer, utan min uppgift är bara att vara allmänt, utflippat cykellycklig.

Du har fel Jesper! Jag är bestört. Eller snarare du kommer att ha fel nästa säsong, så passa på och pip om vevarmar i kolfiber nu.

http://www.velo.se/view.php?id=2307

Jonas Sundewall sa...

Det viktigaste argumentet mot den där vederstyggelsen Shimano, är ändå att det INTE är Campagnolo.