måndag, september 17, 2007

Ris och veckans ros

Jaktsäsong på Jeppe
Jesper är en Stockholmsbaserat normalt trevlig cykelmupp. Min teamkompis, men i helgen hände det något. Det är inte skottpengar på Jeppe, men om någon skulle vilja ge honom ett tjuvnyp som gör lite ont då och då inom den närmsta tiden, så opponerar inte jag mig.

Vad föranleder då detta? Jo, jag körde med snabba gruppen på lägret med cykelklubben.se i helgen och då snabba gruppen delades upp efter ett tag så valde jag den snabbaste gruppen. Tänka sig att jag fanns bland de starka och de snabba och det kändes fint. Sista biten in var ett rent nöje (tack för hjälpen m sidovinden) och lätt upprymd messade jag till Jeppe om hur fint livet var och att jag minsann kört med snabbaste gruppen.

Svaret var ”Hårt. Finns det vittnen”, som om det inte skulle vara trovärdigt. Vilket påhopp! Jag ber er dock att se till att han inte får några bestående men, nu när det är fritt fram för er att ge er på honom (fast bara lite).

Hurra för cykelmuppar som engagerar sig så att andra får härliga upplevelser
Om det var någon som betvivlade seriositeten med ovanstående ris, så kan jag dock försäkra er om att rosen är ett äkta varmt tack till alla dem som anordnade och hjälpte till vid helgens träningsläger i Klitterbyn utanför Ängelholm. Suveränt och vad som mer gläder mig är att det redan talas om ett vårläger. Dessutom fanns det många andra sympatiska cykelmuppar på plats som förgyllde vistelsen. Hej alla. Vi syns till våren igen (om inte förr).

Inga kommentarer: