måndag, september 03, 2007

Hur man tappar formen på tre dagar

Någon som vill veta hur man tappar formen på 3 dagar?

Jo, det kan jag berätta för er. Åk till Frankrike.

I sommar var jag i Frankrike och hurtade utan dess like. Helgens utflykt var snarare en studie i skörlevnad. Vi hann med "kom inte i säng förrän klockan 6 -festen" och även "hänga med fransmän som röker massa hasch och inte pratar engelska -festen". Även om jag själv höll mig från de olagliga substanserna befann jag mig i något slags passivrökningsdimma.

Droppen som fick kroppen att slutligt kapsejsa var Ryan Air. Det tar två timmar att flyga mellan Beauvais (som de kallar Paris) och Skavsta (som de kallar Stockholm). Dörr till dörr tar dock resan över 8 timmar.

Nu har jag exakt fem dagar på mig att hitta formen till klubbmästerskapen. Schvinigt lite tid, men det får gå.

1 kommentar:

Anette Kiss sa...

Alltså Jesper - Du är en fin cykelmupp som det är lätt att tycka om för det mesta, men det finns gränser.

Jag menar, vissa är knappt sjuka alls under säsongen medan andra har långa träningsuppehåll flertalet gånger.

Sedan åker vissa till Frankrike och menar att man tappar formen på tre dagar. Jag skulle kunna tolka det som att jag är utom allt hopp då? Tur för dig att du inte lät så gnällig i inlägget iaf. Om jag hade fått välja på tre dagars uppehåll för festiviteter i Frankrike eller tre veckors mesåkning pga allmän svag kroppskonstitution så vet ju jag vad jag skulle välja.

...men jag är inte bitter.

För övrigt - Hur kommer det sig att man går med på att åka till det underbara cykellandet Frankrike utan att ha cykeln med sig?